عنایتبخشی: کمکار شدم تا بازیگر کار ماندگار باشم/ جلال در بر سر دو راهی مخاطب را غافلگیر می کند+ فیلم
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۵۶۶۶
کارهایی که میپذیرفتیم از یک عمق و تأملی برای هنرپیشه برخوردار بودند ولی فیلمنامهها سطحی شدهاند و جای کار برای بازیگر نمیگذارند؛ ترجیح میدهم بازیگر این کارها نباشم و منتظر کارهای ماندگار باشم. ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در کنار سریالهای طنز تلویزیون، «بر سر دو راهی» یک ملودرام عاشقانه است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
عنایت بخشی خیلی اهل مصاحبه نیست ولی احترام گذاشت و یک گفتگوی کوتاه با این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون انجام دادیم. یکی از نکات جالبی که بخشی به آن اشاره کرد "رویارویی خانوادهها در شب عید با کاراکتر جلال «بر سر دو راهی» که این بار قرار است غافلگیرشان کند."
نمایی از عنایت بخشی در سریال «بر سر دو راهی»- نوروز 98- شبکه دو
یکی از نکاتی که این روزها بسیاری سوال برایشان پیش آمده کمکاری این بازیگر سینما و تلویزیون است؛ این شبها شاید با تماشای سریال «ولایت عشق» در شبکه قرآن و آثار نمایشی دیگر دلمان برای نقشآفرینی منحصر به فرد او تنگ شود. او در پاسخ به این سوال که چرا این روزها کمتر در آثار نمایشی تلویزیون و سینما نقشآفرینی میکند به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: یک نوع سادهنگری در فیلمنامهها میبینم و پیشنهادها خیلی منسجم نیستند. کارهایی که میپذیرفتیم از یک عمق و تأملی برای هنرپیشه برخوردار بودند ولی فیلمنامهها سطحی شدهاند و جای کار برای بازیگر نمیگذارند. ترجیح میدهم بازیگر این کارها نباشم و منتظر کارهای ماندگار باشم.
وی درباره نقش "جلال" بر سر دو راهی تصریح کرد: جلال کاراکتری چند بعدی و خاص است اما ما به ازای آن را در جامعه میبینیم و هیچ شخصیتی وجود ندارد که فقط یک نمونه از آن وجود داشته باشد. وقتی انسانی بر سر دوراهی قرار میگیرد، انتخاب راه درست به شعور او بستگی دارد، به دانش او وابسته است و آدم باید بداند کجا میرود و برای چه؟ وقتی انسان این چیزها را بداند و آگاه باشد مسلماً راه درست را انتخاب خواهد کرد و به هدفی که به آن فکر میکند میرسد.
گزارشی از پشت صحنه «بر سر دو راهی» نوروز/ تلویزیون به چه عاشقانههایی نیاز دارد؟ + عکس و فیلماین بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون تاکید کرد: مهم این است که شما چگونه درباره زندگی فکر میکنید و از زندگی چه میخواهید. وقتی تکلیف شما با خودتان روشن نباشد مسلماً با جامعه و مردم هم تکلیف روشنی نخواهید داشت. به قول مولانا؛ پیش چشمت داشتیم شیشهای کبود لاجرم دنیا کبودت مینمود. بنابراین عینکی که شما به چشم میزنید و زاویه دید شما به زندگی خیلی مهم است و این به شعور و مطالعه شما بستگی دارد و هیچ چیز در زندگی به سادگی و رایگان به دست نمیآید. باید تلاش کرد و به دست آورد.
بخشی در پایان خاطرنشان کرد: سال نو را به مردم عزیزمان تبریک میگویم و صمیمانه آرزو میکنم سالی خوب و پر از نعمت، برکت، آسایش و آرامش باشد برای مردم خوب سرزمینمان.
انتهای پیام/
R1515/P/S4,1430/CT3 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی شبکه دو تلویزیونمنبع: تسنیم
کلیدواژه: رسانه ملی شبکه دو تلویزیون رسانه ملی شبکه دو تلویزیون
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند
همشهری آنلاین: اگر مستندبین حرفهای هستید یا حتی اگر تنها با مستندهای حیات وحش که از تلویزیون پخش میشود آشنایی دارید، پیشنهادهایی که در اینجا برای شما داریم میتواند حسابی سر ذوق تان بیاورد.
تاریخچه وحشت عامیانهکارگردان: کییرلا جانیس
سال ساخت: ۲۰۲۱
اگر از خورههای ژانر وحشت هستید و شبها تا یک فیلم ترسناک نبینید خوابتان نمیبرد، این مستند را از دست ندهید. دوستداران ژانر وحشت به زیروزبر این ژانر توجهی وسواسگونه دارند و سبکها، زیرگونهها و تکنیکهای فیلمهای این ژانر را به دقت بررسی میکنند. وحشت عامیانه یا وحشت فولکلور یکی از زیرگونههای ژانر وحشت در سینما و ادبیات است که از عناصر عامیانه برای وحشتآفرینی استفاده میکند. این مستند کاوشی در تاریخچه وحشت عامیانه از پیدایش آن به واسطه گسترشاش در تلویزیون بریتانیا در دهه ۱۹۷۰ تا احیای آن در دهه گذشته است.
فریداکارگردان: کارلا گوتیرز
سال ساخت: ۲۰۲۴
فریدا کالو، نقاش مکزیکی، بین سالهای ۱۹۰۷ تا ۱۹۵۴ زندگی کرد و با اینکه زندگی نسبتا کوتاهی داشت، اما به دلیل هنجارشکنیهایش یکی از چهرههای مهم هنر معاصر به شمار میرود. چهره فریدا برای کسانی هم که با تاریخ هنر و نقاشی آشنایی ندارند آشناست چراکه فریدا خودنگارههای زیادی از خود کشیده بود. فریدا پس از تصادفی سخت در سال ۱۹۲۵ برای اولین بار شروع به نقاشی کرد و دردهای خودش، همجنسانش و ملتش را روی بوم آورد. زندگی پرماجرای فریدا تا به حال موضوع چند مستند و فیلم داستانی بوده. این مستندانیمشین هم نگاهی به زندگی این نقاش برجسته مکزیکی دارد.
چهار دخترکارگردان: کوثر بن هنیه
سال ساخت: ۲۰۲۳
روزی دو دختر بزرگتر الفه، زنی تونسی که مادر ۴ دختر است، ناپدید میشوند. کوثر بن هنیه، کارگردان تونسی، از بازیگران حرفهای دعوت میکند تا نقش دو دختر غایب را بازی کنند. برای الفه که غم غیاب دخترانش را بر دوش میکشد، حضور بازیگرانی در نقش آنها به معنی سر باز کردن زخمهای دل و جانش است. بن هنیه موقعیتی بدیع را شکل داده و تجربهای منحصربهفرد را در برابر دوربین ایجاد کرده که سویههای عاطفی و روانی مختلفی دارد. این مستند که برداشتهایی را از امید، طغیان، خشونت، خواهری و… عرضه میکند، سوالهایی اساسی را درباره شالوده جوامع ما به بحث میگذارد.
کد خبر 848052 منبع: همشهری آنلاین برچسبها سینمای مستند تلویزیون - مستند مادر